איך משנעים קרון לתחזוקה וטיפול בקווי חשמול הרכבת, הנחשב למטען חריג?
כחברה שמתמחה בפרויקטים לוגיסטיים מורכבים, שמחנו לקחת את פרויקט שינוע הרכבת עם כל המורכבות שבו.
כיוון שמדובר במטען חריג וכבד, שעבר בין מדינות עד להגעה ליעד בישראל, הצעד הראשון שבוצע ע"י מחלקת הפרויקטים שלנו הוא בנייה של תכנית הובלה מדויקת עפ"י לו"ז מסודר בהתאם לבקשת הלקוח, אשר כללה תיאום בין מדינות, פעולות מיפוי תוואי הדרך בכדי לזהות ולמזער מכשולים וסיכונים בדרך, כמו גשרים ודרכים צרות, אישורי משטרה ועוד.
הפרויקט החל בצרפת, במפעל היצרן, שם הקרון הועמס באמצעות 2 מנופי דרך על גבי ״מוביל טנקים יבשתי- MAFI״, עם פיקוח בשטח של נציג Geodis השותף האסטרטגי שלנו, שרק לאחר אישור ממנו, יצא המטען בהובלה יבשתית לבלגיה, משם יוצאות אוניות גלנוע לישראל.
עם הגעת הקרון לאנטוורפן, הועלה המטען על אניית גלנוע, לאחר קבלת אישור נמל למטען חריג שאינו כלי רכב, בתאום עם חברת הספנות, כשהיעד הוא נמל אשדוד.
בעת ההגעה לנמל בארץ, בוצעה פריקה על ידי מנוף ייעודי, בנוכחותם של אנשי עמית שאף וידאו את כשירות הקרון בהתאם להוראות שניתנו מהיצרן.
מהרציף, הקרון הכבד נגרר על גבי מוביל הטנקים עד סמוך לפסי הרכבת שנמצאים בתוך הנמל, שם הונף ישירות אל פסי הרכבת.
סה"כ ארך המסע מהספק בצרפת ועד לפריקה וההעברה לפסי הרכבת בנמל אשדוד – 23 ימים נטו.
לעמידה בלוח הזמנים הייתה משמעות קריטית, זאת כיוון שהקרון היה צריך להיפרק על מסילת הרכבת בנמל, אשר נמצאת בפעילות כל הזמן. ועל כן, ביצענו תיאום מדויק של לוח הזמנים בכדי לבצע הפריקה בזמן ולמנוע עיכוב ושיבוש של פעילות הרכבת.