מטען חלקי (LCL)
LCL = Less Container LOAD, מגדיר הובלה ימית של מטענים חלקיים (חלק ממכולה מלאה בניגוד ל-FCL=full container load)
מטען LCL יאוחד עם משלוחי LCL אחרים למכולה אחת ב-CFS (תחנת מטען) בארץ המקור.
לאחר המכלת המכולה, היא מועברת לנמל היצוא ומטופלת ע"י משלח מבחינת מכס ומול רשויות הנמל.
עם הגעת המכולה לנמל היעד, מוביל מטעם חברת השילוח אוסף את המכולה ומעביר אותה למחסן או ל-CFS (תחנת מטען), שם יפרקו כל המטענים שהומכלו ויחולקו למקבלים ע"פ שטרי המטען.
במטען LCL – דמי ההובלה וההיטלים מחושבים לפי נפח או משקל המטען – הגבוה מביניהם.= w/m – weight /measurement ביחס של 1:1,
1 טון ל 1 1 מ"ק.
משלוח LCL יכול להביא לחסכון בעלויות (בניגוד לתשלום עבור מכולה מלאה),אך יש לשקול את נקודת "השבירה" בה מחיר המשלוח החלקי משתווה למחיר מכולה .
בניגוד למכולה מלאה המועמסת בחצר היצואן ומועברת ישירות לנמל , תהליך הטיפול במשלוח חלקי ארוך מעט יותר שכן יש צורך בהובלה למחסן, זיהוי המטען,
המכלה ורק אז העברה לנמל היצוא.
*מטענים רגישים הדורשים בקרת טמפרטורה, חומ"ס , תנאי הובלה מיוחדים – בד"כ אינם משונעים כ-LCL משום שיש צורך לבודד אותם ממוצרים אחרים במכולה.