קונסולידציה
קונסולידציה היא פעולה של האחדת מטענים, האפשרית גם באוויר וגם בים, וננקטת במקרים של משלוחים חלקיים, או משלוחים שאינם ממלאים קיבולת מכולה מלאה.
לאחר הגעת המשלוח המאוחד ליעדו, המשלוחים נפרקים, וכל משלוח משונע ליעדו הסופי.
מטרת הקונסולידציה היא הוזלת עלויות השילוח ולרוב גם מקצרת את זמן השינוע.
הן באוויר והן בים, המטענים מאוחדים תחת אותו שטר מטען ראשי, MASTER, אך לכל משלוח יש גם שטר מטען פנימי משלו, HOUSE.
שימוש נפוץ בשירות קונסולידציה הוא עבור משלוחי (LCL (Less-than-Container Load ימיים, אשר מאוחדים מכמה יבואנים/יצואנים למכולת (FCL (full container load, אשר נשלחת ישירות ליעד אחד.
כאשר באוויר, מטענים מכמה יבואנים/יצואנים חולקים מקום במטוס.
קונסולידציה באוויר היא מהירה יותר אך יש לזכור כי הובלה אווירית היא יקרה יותר.
לצד החיסכון בעלויות, המשלח נדרש לתכנן ולתאם את השילוח מסוג זה בצורה מיטבית, כיוון שמדובר באיסוף מכמה מקורות, מעקב צמוד אחר זמן השינוע ותיאום עם כלל הגורמים הלוגיסטיים המעורבים בתהליך (מוביל ימי/אווירי ויבשתי).
במקרה של שילוח מבוקר טמפרטורה, ההמכלה נעשית כבר בשלב המפעל בכדי לשמור על הטמפרטורה המתבקשת, ועל כן, אין אפשרות לבצע קונסולידציה.